Ingyenes hallásvizsgálat Cochlear implantátumok Baha

Nyomtatás Cochlear tanácsadás

A Tudásközpont feladatai az érdeklődők számára:

A CI Tudásközpont egyik fő feladata az, hogy teljes körű információt szolgáltasson a cochleáris implantátumokról az érdeklődőknek, így a leendő implantáltaknak, a szülőknek és a szakmának egyaránt:

  • Megtudhatják, hogyan működik a cochleáris implantátum és a Baha, milyen előnyökkel jár a használatuk, mi az eljárás folyamata. Ehhez a személyes tájékoztatáson túl filmek, brosúrák, információs anyagok segítik az érdeklődőket.
  • Felkészíti a szülőket a gyermekükben végbemenő változások okozta helyzetek kezelésére. Egy átfogó oktatási program segítségével megtanítjuk arra, hogy a habilitáció (ha még a gyermek nem hallott korábban) és a rehabilitáció (ha már hallott korábban) során felmerülő feladatokat képesek legyenek megoldani.
  • Saját kezükbe foghatják az implantátumot, felpróbálhatják a külső egységet, megismerkedhetnek a cochleáris implantátum és a Baha működésével. Erre eddig nem volt lehetőség.
  • Az érdeklődő szülők számára találkozókat szervezünk más olyan szülőkkel, akiknek gyermekük cochleáris implantátummal vagy Bahával lett ellátva. Biztosítjuk a tapasztalatátadás lehetőségét, az érdeklődő szülők első kézből bizonyosodhatnak meg arról, hogy egy cochleáris implantátummal vagy Bahával ellátott gyermek hogyan használja az implantátumot, és ettől hogyan változott meg az élete.
  • Ingyenesen végzett teljes körű szűrővizsgálatok: fül-orr-gégészeti vizsgálat, lég- és csontvezetéses hallásküszöb vizsgálat, beszédértés vizsgálat, Rinné- és Weber féle tesztek tympanometria.
  • A páciensekkel előre egyeztetett időpontban magasan képzett szakemberek és specialisták foglalkoznak: fül-orr-gégész és audiológus szakorvosok, audiológus szakasszisztensek, terapeuták, cochleáris implantátum beállítási specialisták.
  • Esetleges próbák hallókészülékkel és/vagy javaslattétel további klinikai kivizsgálásokra.
  • Személyre szabott felkészítés a műtétre és a műtétet követő rehabilitációs folyamatra.
  • Baha: eddig nem volt lehetőség arra Magyarországon, hogy a páciensek a beültetés előtt széles körben megismerjék a Baha előnyeit. A CI Tudásközpontban ezt megtehetik: mivel a próba alatt a páciensnek azonnal hallásélménye lesz, így azonnal tapasztalatot szerezhet arról, hogy milyen előnyökkel jár a műtét, valamint arról, hogy hogyan, milyen mértékben javulhat hallása a műtét után.

 

A Tudásközpont feladatai a cochleáris implantáción és Baha műtéten átesett páciensek számára

  • A CI Tudásközpontban teljes körű utógondozást végzünk. Itt nyílik lehetőség a beszédprocesszor programozására, a különböző finombeállítások elvégzésére, és itt végzik az úgynevezett finomhangolást is. A cochleáris implantátumokhoz kötődő technikai részleteket a Tudásközpont munkatársai intézik.
  • A Tudásközpont munkatársai segítséget nyújtanak a habilitációban és a rehabilitációban.
  • Az esetleges implantátum meghibásodások esetén, az alkatrészek cseréje, javítási szolgáltatások, cserekészülék biztosítása a javítás idejére, amire eddig szintén nem volt lehetőség.
  • A Tudásközpontban el tudják végezni a Baha külső egység után állítását, lehetőség nyílik a páciens után követésére. Ezekre eddig szintén nem volt lehetőség.
  • A Tudásközpont feladata, hogy összegyűjtse és értékelje a felhasználók tapasztalatait, visszajelzéseit. Folyamatosan tájékoztatja a gyártót, hogy ezeket az információkat felhasználhassák a további fejlesztésekhez.
  • A Tudásközpont folyamatos tájékoztatás ad a Baha és a CI használók számára a legújabb fejlesztésekről. Lehetőséget nyújt a legújabb fejlesztések kipróbálására, valamint az implantáltak összehasonlító méréseket kaphatnak a régi és az új készülékek használati eredményeiről.

 

Szakmai feladatok

  • A szakma folyamatos tájékoztatása a legújabb fejlesztésekről.
  • A szakma és a szülők találkozásának biztosítása.
  • A műtétet végző szakorvosok véleményeinek, tapasztalatainak visszajelzéseinek összegyűjtése, értékelése, és az ezekről való tájékoztatása annak érdekében, hogy ezeket az információkat felhasználják a fejlesztésekhez folyamatosa.
  • Magyarországi és külföldi szakmai rendezvények szervezése annak érdekében, hogy a páciensek ellátása Magyarországon is világszínvonalat képviseljen.